måndag 1 april 2013

Påskens sista...

Så var det bara några timmar kvar på påsken 2013. Vi har haft det bra. Trevlig kväll med vänner, god mat, avkoppling och massor av sol. Satt ute både igår och idag med kaffekoppen i ett hörn på altanen där solen värmde gott. En och annan fräken kan man faktiskt skåda på min näsa numera.
 


I dag har vi lagat middagen tillsammans. Är inte det riktig kvalitetstid att stå tillsammans i köket och avhandla än det ena, än det andra samtidigt som man rör i kastrullerna och provsmakar? Vi tycker även om att duka lite extra fint. Det förhöjer den enklaste middagen och varför ska finporslinet gömmas i ett skåp och bara användas någon gång om året? Det är till för att slitas på tycker jag.
 
 
Nu hoppas jag på att det är något bra på tv ikväll, annars får vi ladda hem nå´t för jag vill slappa under gosig filt och njuta av känslan av att jag är ledig i morgon med. Har ju ett helt lov att njuta av! :)
 
 
Kram!
 
♥

6 kommentarer:

  1. Jättefin dukning! Vackert och charmigt! Fint med det gamla slagbordet också :) Härlig inspo!

    Kraaaaam aka

    SvaraRadera
  2. Självklart ska finporslinet användas! Snyggt och snyggt bord också!
    Ha en bra star på veckan
    Får man fråga vart ni tar hem filmer ifrån?
    Kram helena

    SvaraRadera
  3. Snyggt bord :) Härlig inspiration!

    /S

    SvaraRadera
  4. Precis min inställning till matlagning, måltider och finporslin! Snygg dukning dessutom och jättecharmigt bord.

    SvaraRadera
  5. så fint...har kaffeservisen i blå blomster som jag använder alldeles för sällan ....blev lite inspirerad att plocka fram den nu när jag såg dina bilder.

    Kram
    Pernilla

    SvaraRadera
  6. ÅHHH vilka vackra bilder:) alltid lika fint härinne.

    Om du vill se en skön webshop så kolla in min nya bloggpost:)

    ha en kanonvecka

    LOVE Maria från inredningsvis.se

    SvaraRadera