måndag 8 april 2013

Nytt thé...

 
Nytt thé från finaste Butiken i Tenhult. Två röda théer som doftar yummie!
 
 
Hallå!
 
Sitter just för tillfället uppkrupen i soffan med en gosig filt om benen och en kopp av det mest aromatiska thé. Det doftar i hela rummet. Summerar dagen som blev en riktigt intensiv sådan. Där fick jag för att jag skrev att jag gillar när det är fart och fläkt ;) Dagen har gått i ett rasande tempo och jag har fått ta ett steg åt sidan vid ett par tillfällen för att djupandas. Tur att inte alla dagar är så intensiva. Idag var det mycket som var nytt på jobbet och jag har fått agera livboj åt både den ena och den andra.
 
På hemvägen tog jag vägen förbi Tenhult och deras härliga butik som helt enkelt bara heter Butiken. De har fantastiskt fina smycken, kläder från bl. a Odd Molly, Marlene Birger och Customade. De har inredning från Ernst, House Doctor och mycket annat och dessutom underbara théer av finaste kvalité. Önskar jag haft kameran med mig men det får bli nästa gång. I den butiken kan man gå och strosa länge.
 
Nu: fortsatt soffhäng. Undrar om det är något vettigt på tv idag? Vad har du för dig en kväll som denna?
 
Ha det fint, vi ses!
 

7 kommentarer:

  1. Tack för titten hos mig!
    Här är det också soffhäng i väntan på Molanders,
    Den där Butiken lätt som en mysig liten butik ☻

    /Susanne

    SvaraRadera
  2. Låter som en spännande butik! Har hört om den flera gånger förut :)
    Skönt att få slappna av efter en jobbig arbetsdag! Här har jag krupit upp i soffan nu med dator i knät o Andreas Lundstedt på tv:n, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Åååå det där är en av mina favoritbutiket! Det betyder ju att vi bor ganska nära varandra :) Bor du åt Jkpg-hållet eller åt Nässjö-hållet? Kul!
    Ha en lugn och skön kväll!

    Kram Linda
    ps. är du med på Instagram, vad heter du?

    SvaraRadera
  4. Den butiken har jag varit i och de har mycket fint där! Kram Nilla

    SvaraRadera
  5. Låter verkligen som en butik som jag mer än gärna hade besökt o gått o strosat läänge i. Varmt te eller kaffe förbrukas det mycket av nu när det är så himla kallt, låter som en bra ide att dra filten över sig o för att få upp värmen. Hoppas veckan inte fortsatt i lika intensivt tempo utan det lugnat ner sig för dig. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  6. Låter mysigt! Tror jag ska ta en liten kvällspromenad innan mitt soffhäng!
    Kram Helen

    SvaraRadera
  7. Soffhäng är det som gäller på lördagskvällar hemma hos mig. Lördagar betyder för tillfället Fångarna på fortet. Riktigt underhållande igår får jag lov att säga :-)

    Ha en fin lördag

    SvaraRadera