lördag 6 april 2013

Lördag...

 
Jag fick en jättefin balja med vårblommor av våra vänner på påskafton- den vill ut NU!
 
 
Hej där ute!
 
Har ni en skön lördag eller stressar ni för att få alla måsten gjorda? Hoppas inte det! Jag ska alldeles strax ut på en skön långpromenad för att andas lite friskluft men först en kopp kaffe. Dottern ska in till jourcentralen med sin ömma rygg med dit följer K med så jag kan göra lite annat. Hon gjorde misstaget att springa ner för vår backe på påskdagen och halkade och satte sig på rumpan. Har haft ont i ryggen sedan dess och kan inte rida, stackarn.
 

 
I påskas fick jag som sagt denna underbara bytta med söta ranunkler och penséer. Jag blir så glad varje gång jag passerar den men blommorna börjar se lite ansträngda ut. De vill ut i friska luften, det är nog för varmt och torrt inne, felet är ju bara att det är så kallt ute... Ställer ut dem en liten stund mitt på dagen men skyndar mig att plocka in dem när temperaturen börjar krypa nedåt igen. Rädd att de ska frysa om fötterna ;)
 
 
Nu, ut på långpromenad i skogen!
 
 
Härlig lördag till er alla!
 

4 kommentarer:

  1. Älskar ranunkler, men de är så svåra att få att överleva! Så passa på och njut!!! Tråkigt med dotterns rygg, bra att hon kollar upp!
    ha en fin fin lördag! Här blåser det lite och känns som typiskt aprilväder!
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Vilka fina blommor! Jag har satt ut en plantering nu för jag kunde inte vänta längre. Jobbigt med dotterns rygg, det gör ju ont det där. Kram Nilla

    SvaraRadera
  3. Väldigt vackert.:-) Kram

    SvaraRadera
  4. Dottern får krya på sig!
    Underbara blommor du visar! De är tacksamma fotomodeller :-)

    SvaraRadera