söndag 6 juli 2014

När man njuter ihjäl sig...




Att ha semester är något alldeles speciellt, det är verkligen det. Speciellt de dagar då man inte har något särskilt inplanerat och man kan unna sig att inte göra något viktigt alls. Det känns så avslappnat i varenda del av kroppen och man bara vet att det är ok att vara bara lat. Det finns inget som slår det.


Idag har det varit just en sådan dag. Jag har verkligen inte gjort något viktigt alls.
Bara varit och bara njutit.





Efter att ha besökt fina Tinas blogg gjorde jag den choklad och hallonpaj hon rekommenderade. Bara för att jag fick sådan lust och inspiration till att göra det. Och den var ljuvlig! Gick åt i ett nafs här. Tillsammans med hemmagjord flädersaft och en stor klick grädde.






Så, sådan har dagen varit. L.a.t. och alldeles ljuvlig för både kropp och själ.


I morgon, ska jag minsann ta tag i saker och ting igen.

Vi ses!



5 kommentarer:

  1. Blev sugen att prova den jag också. Här har det bara varit en latdag också.
    Kram helena

    SvaraRadera
  2. Den pajen såg väldigt god ut! Bästa med semestern att få ta dagen som den kommer, kram Suss

    SvaraRadera
  3. Mmm, så sugen jag blev nu då;-) Men det går inte att ställa sig att baka nu inte;-)
    Men funderar lite på vad jag ska ha till veckans kalas:)

    TACK! Jo, jag gillar att göra uppsättningar på oss. Jag är såååå glad att jag kan sätta upp mitt igen då jag klippte av det i höstas.. Men var tvungen tyckte jag, gillar inte när håret ser slitet ut.
    Dottern har ett helt fantastiskt hår. Tjockt och blankt. Så du må tro det är roligt att testa olika uppsättningar på henne :)

    Natti natt!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  4. så var hela min helg! men jag behövde det. bara göra ingenting-tid. vila upp sig lite. viktigt att göra det också och inte bara låta livet gå i ett.

    SvaraRadera
  5. Åååå vad kul att ni tyckte om pajen, har redan fått en ny beställning av killarna. Längtar så efter semester o lata dagar men jag får kämpa på i 2 1/2 veckor till. Kramisar Tina

    SvaraRadera