tisdag 1 juli 2014

JuliJuliJuliJuli


Den bästa månaden på hela året. Min månad. Månaden som betyder så mycket härligt.

-Alla i familjen är lediga.
-Sommar, sol o bad
-Öland
-Födelsedag
-Sena kvällar och lata morgnar


Som jag längtat och nu är allt det härliga här!





God morgon!

Jag sitter just nu och funderar på vad jag ska hitta på denna första julidag. Solen sprack precis igenom molnen men jag hör samtidigt ett avlägset mullrande. Det blir kanske inget solande och badande idag men jag ska ta mig en tur i trädgården och klippa lite överblommat och jaga bladlöss.


Borde även ställa till med bak för att fylla frysen inför kommande picknickar och mysiga fikastunder.


Men först ska jag sjunka ner i soffan med Plaza, kaffe och sista fina pionen och bara lata mig!


Ack, du ljuva ledighet! 




3 kommentarer:

  1. ja precis allt detta framför sig är inte dumt alls. längtar också till lata dagar på Öland och med en kaffe o tidning i solen men först ska vi till Florida:) Kram Pernilla

    SvaraRadera
  2. Hoppas verkligen att Juli bjuder på mer sol och värme än slutet av juni. Här ligger också lite tidningar och väntar, men även en massa överblommade växter som behöver klippas bort. Kramkram helena

    SvaraRadera
  3. Ja nu är man allt sugen på att sjunka ner i brassestolen och känna solen värma kinderna...
    Mer sol och mer sommar till folket:)
    Njuter med av ledighet nu:))
    Kram Anna

    SvaraRadera