måndag 29 december 2014

Ombyte i krukor och vaser


Halloj!

Hur har ni det? Är ni fortfarande lediga eller har ni jobbat idag? Här fortsätter jullovet sin stilla gång. Finns det något skönare alls än att få ta dagarna i sin egen takt? Jag tror inte det.

Idag har vi varit en sväng på stan men den blev inte långvarig. Så mycket folk! Passade på att ta svängen om min favoritblombutik och köpa lite nytt till krukor och vaser. Nu slänger jag ut det röda och fyller på med vitt. Skirt och krispigt.




Annars är jag ganska sen med att plocka bort julen. Jag vill gärna njuta av det varma, mysiga och pyntade så länge som möjligt (åtminstone till 7 januari då jag börjar jobba igen). Januari, februari och mars är ju så långa och trista ändå. 

I kväll blir det filmas med Hobbitmaraton. Vi ska se ettan och tvåan för att sedan gå på bio och kolla trean (det blir dock inte ikväll).

Ha det fint!

3 kommentarer:

  1. jag har gärna pyntat fram till nyår. Sen där i början av januari börjar det klia i fingrarna. då vill jag bara städa bort julen.

    SvaraRadera
  2. Visst är det vackert med blommor.. Ska pynta om lite för nyårsfest imorgon :)
    Ja, jag är "ledig".. eller jag är sjukskriven faktiskt. Utmattningssymptom så det där med att handla är ytterst stressigt tycker jag.
    Nu ska jag få lite sömn..
    Önskar dig ett riktigt Gott Nytt År!
    Kram Anna

    SvaraRadera
  3. Hallå du fina!
    God fortsättning... och ett gott slut ska man säga också..;)
    Å så fint..här skulle behövas lite nya blommor.
    Å vilka fina julklappar du fick.
    Tack för dina rara hälsningar... jag har låtit datorn vila lite mer nu under julen..;)
    Kram Katarina

    SvaraRadera