söndag 28 december 2014

Mer färg 2015?






Det finns ju ett dilemma med att ha alldeles för mycket tid hemma. Man börjar kritiskt granska. Man tittar på sitt hem med andra ögon än vad man hinner under vanliga veckor som innefattar jobb, läxläsning, träning och allt annat.

Jag har alltid varit en mycket feg person när det kommer till färg. Det gäller hem så väl som kläder. Gärna diskreta färger som inte väcker för mycket uppmärksamhet. Vitt. Svart. Grått.






Men så ibland kan jag bli trött på det färglösa, bleka. Som idag, när jag hamnade på Boråstapeters hemsida och började kika runt bland deras inspirationsbilder. Då blev jag inspirerad! Inspirerad till att addera mer färg till mitt hem. Kanske en pudrig, varmrosa eller en sobert grå...

Bilderna är fantastiska! 




Men, sedan blir jag tveksam, tänk om jag inte alls blir nöjd, tänk om jag tröttnar?
Kanske är det lika bra ändå att hålla sig till det som känns säkert och tryggt...? Till det vita kan man ju alltid tillföra färgklickar. Och byta när man tröttnat...






Här ligger snön krispigt vit idag och temperaturen visar på -12 bitande grader. Jag eldar för fullt i kakelugnen och sitter uppkrupen i soffan med lapen i knät. En skön ledig dag som gärna får vara lång. Fast jag funderar faktiskt på att bylta på mig tjocka kläder och ta en promenad. Kanske kan jag till och med få med mig någon som sällskap? Vi får väl se hur bra jag är på att övertala när det är -12 grader....


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar