söndag 10 februari 2013

Skapa vår...

Jag har plockat fram min fina tavla från Hagedornhagen som stått undanstoppad en period. Jag tycker den passar fint nu igen när längtan efter våren drar och sliter i mig.
 
Det blev vårpyntat på månbordet i köket med färre pryttlar och ljusare toner. Riset ger skön vårfeeling och får symbolisera den vår som nalkas för att sedan pyntas med små pärlhönsfjädrar som jag hittade i butik härom dagen.

 
Ägget och fatet kommer från min favoritkeramiker Eva Paradis på Öland.

Och som så många andra tycker jag mycket om blått till vår och sommar.
 
Melodifestivalen levererade ju lite mer och bättre igår. Tack för det. Jag gillade flera, dock inte Sean Banan med att han går hem bland den yngre generationen kan man ju förstå :)
 
Nu blir det pyssel med Alex rum. Målning och eventuellt möbelshoping. Helt ok en söndag i början på lovet.

1 kommentar:

  1. Oj så många fina saker som faller mig i smaken. Ha en fin kväll kram Johanna

    SvaraRadera