torsdag 8 november 2012

Det närmar sig...

 
Efter några dagar hemma med förkylning och en röst som inte håller för mer än små väsningar så börjar jag känna mig bättre igen, tack för det.
 
Det smyger sig in julprat lite här och var i bloggvärlden nu. Vi är många som väntar och längtar efter att få  starta förberedelserna. Jag har svårt att hålla mig så här smyger sig lite kvistar, ljusslingor och annat in. Glöggen är tjuvsmakad och pepparkakor finns gömda i skafferiet. Varför vänta på något man längar efter?
 
 
Jag är så glad att det finns lärkträd i en trädgård inte så långt från mig. När det har blåst ute så brukar det ha blåst ner grenar från dem på vägen och då passar jag på att plocka ;) Älskar lärkträdkvistar...

 
Sedan är det detdär med jultidningar... En gång i tiden, före bloggarnas tid var jag riktigt beroende av inredningstidningar, köpte typ alla. Sedan jag hittade in i bloggvärlden har det blivit allt färre tidningar, de känns inte lika intressanta längre. Köper bara en och annan då och då... förutom när julen närmar sig... Då slår beroendet till igen och jag plöjer den ena efter den andra. De är ju så härliga!
 
Kram Linda

4 kommentarer:

  1. Fina bilder och den här tiden är så härlig, känner igen mig precis när det gäller jultidningar - älskar dem, kram

    SvaraRadera
  2. Nu är det svårt att hålla sig man vill bara börja med allt pyssel bak o mys. Känner precis som du när det gäller inredningstidningar, Lantliv hamnade i min kundvagn i dag nu ska jag bara få tid o läsa den. Fina bilder. Kramisar Tina

    SvaraRadera
  3. hehe.. själv var jag och smög runt i grannens trädgård i förmiddags och plockade nedfallna kvistar från deras lärkträd...
    Kram Jannike

    SvaraRadera
  4. Härligt att ha dig tillbaka Linda. Har saknat dig.

    Även här hemma har vi tjuvstartat jul flera gånger om. Pepparkakor, glög, lussekatter - you name it. ;) Men precis som du säger, varför vänta när det är saker man tycker om?

    Jag köper i princip aldrig inredningstidningar heller längre. Dock hamnade den där Lantliv i min kundvagn också nyligen. En del i hela julgrejen tror jag. :)

    Krya nu på dig vännen och ta hand om dig riktigt ordentligt!♥

    Kram Lotta

    SvaraRadera