fredag 23 november 2012

Bilder som fastnat...

 
Fredagsfeeling!!! Vad kan väl vara bättre än att veta att man har en hel helg framför sig utan något speciellt inplanerat.  Mmmm, njutning! I lugn och ro kan jag fundera på vad jag har lust att göra och göra just det, det är lyxen man kan unna sig när barnen blivit lite större och tillbringar sin mesta tid med kompisar. (Hoppas nu bara det inte dyker upp något måste som grusar mina planer... det har ju en förmåga att göra just det.)
 
Förra året hittade jag så himlans fina bilder från ett danskt (vad annars?) julreportage och dessa har blivit liggande på datorn sedan dess. När jag snubblade över dem idag så blev jag lika förtjust som för ett år sedan. Det är något med enkelheten i kombination av lyx som jag går igång på. De dova färgerna till det vita fräsha.
 
 
Stilfullt, elegant utan krusiduller.
 
 
Inslagen från naturen mjukar upp och ger julkänsla.

 

 
Så inbjudande att slå sig ner med sin kaffekopp för att njuta en stund av lugn och ro.

 
Och en stor fuskpäls i sängen att kura under när jullediga dagar tillåter att morgnarna blir långa.
 
Bilderna kommer från BoBedre (om jag inte minns fel).
 
Ja, vad sä'jer man? Med dessa bilder i minnet ska jag pynta för vår jul så småningom. Dock har jag lite pynt som inte kan avvaras och som är något mer färgglatt, men ändå.
 
Nu är det dags att ta tagi fredagsmysmaten. Här blir det jordnötsmarinerade kyckling- och fruktspett med jordnötssås. (Barnen är borta och då gäller det att passa på att äta vuxenmat :)) Lägger ut receptet senare om det blev gott!
 
♥ Linda ♥ 

2 kommentarer:

  1. Såg också det reportaget förra året, jättefint!
    Låter väldigt skönt att kunna göra precis vad man vill.. ett tag kvar här.. men det är mysigt nu också.
    Kram Jannike

    SvaraRadera