söndag 18 november 2012

Kickstart, promenad & piff

Det var Charlotte Perrellis bok Kickstart jag impulshandlade i veckan. En fin bok full av inspirerande bilder och peptalk. Jag har inte hunnit läsa hela ännu men en bit och jo, jag är peppad! Kanske inte till att gå direkt från sköna tv-soffan till hårdträning utan kanske då mer med en mjukstart så att man överlever omställningen, liksom.
 
 
Jag blev tillräckligt peppad för att ge mig ut i höstrugget och ta en rask promenad och detta tänker jag göra varje kväll under veckan som kommer, sedan kanske det är lättare att ta steget till att börja träna lite mer seriöst... Jo, jag ska göra ett gott försök, jag har ju liksom inget att förlora. Jag behöver bli piggare!!! 
 
 
Det är grått, smutsigt, lerigt och trist ute nu men faktiskt går det att hitta roliga saker att fota.
 
 
 
 
Passade även på att piffa lite vid entrén. Till advent ska jag sätta i ljusslinga i enen men det kändes lite tidigt ännu och så ska jag fixa en fin krans att hänga på dörren. De har ju finfina på Granit, jo det får nog bli en tripp dit...
 
 

1 kommentar:

  1. Den boken ska jag titta närmare på. Jag yogar 1 gång i veckan men det räcker inte långt.
    Jag behöver verkligen hitta inspiration för att komma igång. Hoppas jag får höra vidare hur det går för dig.
    Kram Linda

    SvaraRadera