fredag 6 april 2012

Påskfika..

Idag har jag bakat och bakat. Började med en Pavlovatårta då detta är en favorit i familjen. Mjuk, lätt och fluffig maräng med grädde och jordgubbar.




Det sa slurp, sedan var tårtan borta...


Bakade även en Banana Cream Pie från Leilas One more slice. Det var första gången jag testade att koka en burk med kondenserad mjölk. Oh my, vad det var gott. Vi har nog fått en till favorit i familjen. Tyvärr hann jag inte föreviga den kakan innan den var i stort sett uppäten... Som topping på pajen skulle det vara kanderad mandel och hasselnötter men eftersom alla inte tål dessa nötter tog jag och kanderade jordnötter istället. Jättegott!!!

Denna dag skulle egentlligen ha varit en lååång dag, det hörs ju på namnet Lååångfredag men fy vad fort den gick!!!

Har varit och fått massage igen för min onda rygg, kändes väldigt bra! Börjar känna mig lite stressad över att jag fortfarande inte är helt bra, det är ju inte länge kvar tills det är dags att jobba och hur ska det gå??? Ja, ja tre lediga dagar till, det måste ju vara bra sedan ?!?

God natt! Vi ses i morgon och då är det PÅSKAFTON!!!

//Linda 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar