söndag 3 augusti 2014

Augusti...



Oj, vad här är varmt och klibbigt idag. Dagen startade med åska och ett skyfall som fick hela huset att dåna i morse. Sedan dess har det varit klibbigt. Allt känns fuktigt och så även jag. Nåväl, huvudsaken är ju att det är varmt och att de svalare vindarna från igår försvann.

Jag har drabbats av någon form av städmani. Jag far fram och röjer och gnor så det är något alldeles. Kanske har jag börjat känna av att lovet börjar gå mot sitt slut… Det är ju skönt att ha ordning och reda när vardagen kommer. 






På vår altan frodas alla växterna. Solen och värmen har fått allt att fullkomligt vräka sig över kanten på krukorna med en livskraft som är beundransvärd.





Så fort det torkat upp ska jag lägga på en duk och duka upp för fika. Precis som jag gjort varje dag denna sommar. Att sitta på altanen bland blommorna under parasollet och fika, äta frukost, lunch och middag är livskvalité för mig. Och nu har vi gjort det nästan varje dag vi varit hemma. Tack, sommaren för det!








K har blivit klar med pooldäcket och börjat med insynsskyddet. Det blir så fint och han är så flitig. Tur jag har en egen handyman med tanke på alla projekt jag drar igång.


Nä, nu behövs ett svalkande dopp innan fika ska serveras. Hu, vad hett det är som sagt.

Ha en fin dag!

2 kommentarer:

  1. Hej Linda!

    Så fint ni har på er altan!
    Härligt att kunna sitta ute och fika och sen ta sig ett dopp i poolen:)
    Vår altan är på tok för varm och avsaknaden av pool gör att vi hellre sitter inne och äter på dagen, på kvällen är det däremot skönt.
    Tack för dina gulliga kommentarer inne hos mig, ska lägga till dig på min blogglista så jag inte missar nåt nu:)
    Det känns ändå okej att börja jobba imorgon, vår förskola öppnar efter semesterstängningen så första veckan brukar vara rätt lugn.

    Ha en fortsatt härlig Söndag!

    Kram Sofi

    SvaraRadera
  2. Hej Linda

    Pooldäcket ser riktigt härligt ut.
    Hoppas att det blir riktigt mycket poolhäng i sommar.

    Simma lugnt ))

    Spa o Bad
    https://spaobad.com/

    SvaraRadera