tisdag 3 juli 2012

Jordgubbar...

God kväll!

Idag har jag riktiga sommarfeelings!

Äntligen har vi haft en dag med lite värme! Solen har tittat fram då och då men det har varit varmt och då är jag nöjd. Dörrarna har stått öppna på undervåningen hela dagen och det har fläktat sådär skönt runt benen. Vore det såhär varje dag så vore jag mer än nöjd.

Passade på att göra lite läskande jordgubbssaft som passar bra att svalka sig med när man har lust. Jag testade en variant från Sommarens söta med vanilj i och det var en riktig höjdare. Perfekt kombination.





Kan hända att jag behöver göra mer av denna då den troligen kommer att ha en rykande åtgång, men vad gör väl det?

Nu ska jag krypa upp i soffan och kolla in det sista på Allsång på Skansen som spelar i bakgrunden.

Ha det fint!

♥ Linda ♥

3 kommentarer:

  1. Mmm, jordgubbssaft är så gott! Själv kokade jag saft och sylt på jordgubbar förra veckan. Använder mig av ett recept som har gått i min mans familj i generationer. Så gott att ha sommaren på flaska och burk till vintern. :)

    Njut av din sommarfeeling Linda och ha det gott!

    Kram Lotta

    SvaraRadera
  2. Så gott med hemmagjord jordgubbssaft. Härliga bilder!

    Kram

    SvaraRadera
  3. Mums!
    Ja visst är det härligt med värmen. Hoppas nu att den håller i sig fram till nästa vecka när jag får semester.
    Kram Jannike

    SvaraRadera