söndag 18 januari 2015

Att söka inspiration hos de finaste


 Hos Svenskt Tenn hittar jag alltid inspiration. Det finns så mycket vackra bilder och arrangemang och så mycket finheter som gärna skulle få en plats hemma hos mig. Den stora vasen Dagg som florerar friskt i bloggosfären förgyller lätt ett bord med sin tidlösa elegans, likaså alla dessa fina ljusstakar som finns där.





Jag skulle mer än gärna duka upp till finmiddag med två av Ljusstakarna Klöver på bordet. Flott, klassiskt och elegant, precis så som jag gillar.

Tills den önskan går i uppfyllelse, om den nu gör det någon gång, så njuter jag av tennets fina bilder och gläds åt de saker jag hittills har lyckats samla ihop från butiken med stort B.

Dessutom har jag faktiskt en del annat som duger gott att duka med tills dess. Jag älskar Paradisverkstans fina keramik och den har en stående plats på mitt matbord just nu. Snygg, gedigen och ett fint hantverk. Nu blir det söndagspizza. Skönt med hämtmat så kan man lägga lite extra krut på dukningen i stället.

Ha det fint!






3 kommentarer:

  1. Gokväll!

    Å svenskt tenn har mycket fint! Gillar deras daggvas men tycker den är lite för dyr, finns ju liknande som är lika fina men billigare:)
    Du undrade hur säkert det var att jag har en pojke i magen. Det frågade jag också barnmorskan när hon sa att det var en pojke. Ja men det är en pojke sa hon och så visade hon mig snoppen och pungkulorna:) så ganska säkert är det allt;)
    Så gott med hämtpizza! Det åt jag i fredags och det är ju så skönt att slippa matlagningen ibland:)

    Hoppas att du får en fin start på veckan nu!

    Stor kram

    SvaraRadera
  2. Svenskt tenn gör så mycket fint!

    SvaraRadera