tisdag 3 december 2013

Skapa adventsfeeling...


När man är mer eller mindre rörelsehindrad och inte gärna vandrar runt i huset i onödan gäller det att skaffa sig platser och väl valda hörnor där adventsfeelingen maxas och man kan sitta på rumpan och njuta av både blommor, ljus och dofter.

Just nu är favoritplatsen i soffan framför tv´n där jag tänder massor med ljus och doftljus och frossar i jul i form av blommor, julfilmer och mjuk julmusik från radions P2.



Sedan kan jag inte påstå att jag sitter stilla hela tiden eftersom julpysslandet lockar.
Jag passar på när värktabletterna verkar att pynta och fixa och däremellan sjunker jag ner i soffan och drömmer mig bort i kokböcker, jultidningar och filmer med musiken i bakgrunden.







Idag blir det nog en tur ut också för att få möjlighet att andas lite frisk decemberluft och kanske plocka lite mossa och ris. 


Ha en fin dag!

1 kommentar:

  1. Har läst i kapp hos dig, så fint du har julpysslat! Frossar ocksåi julmusik, blommor mm. Men har du råkat ut för en trafikolycka! så otäckt, vad hände, en bilolycka? Kram Nilla

    SvaraRadera