onsdag 1 maj 2013

Sköna Maj...


Underbart fin pool från Folkpool.
 
 
Välkommen Maj!
 
God kväll alla fina!
 
Äntligen har vi majmånad här! Vi har haft en underbar dag med strålande sol från en molnfri himmel. Bättre blir det inte. Att vi dessutom bor så att vi har lä har ju gjort saken ännu bättre för vindarna har varit minst sagt kyliga. Tack vare att vi ligger i lä så har vi haft det varmt och skönt.
 
Dagen har ägnats åt poolplanering. Vi har ritat, mätt och kliat oss i huvudet. Det gäller ju att den hamnar där det är flest soltimmar på dagen och kvällen samtidigt som det ska se symetriskt ut i förhållande till hus och alltan. Nu har vi kommit en bit på väg och jag längtar tills vi kan ta premiärdoppet. Tänk att kunna göra det i sin egen pool, liksom!
 
 


 
 
Vårt val blev en Gardenpool från Folkpool och jag tror den kommer passa fint till huset. Dock har vi inte den fina havsutsikten som på bilden, men ändå.
 
 
Något annat jag längtar efter just nu är helgen! Äntligen är det dags för den stora Bloggdagen vi har väntat på! På lördag morgon (kvart över sex!!!) beger jag mig mig med buss till den STORA staden. Vad kul det ska bli! Det ska bli så häftigt att möta alla er vars bloggar jag följer! Jag är så glad och stolt att jag faktiskt tog mod till mig att anmäla mig.
 
Men först, två lååånga, seeena jobbdagar. Men se´n!!!
 
Ha det gott alla och tänk att vi nu äntligen har maj!
 
KRAM
 
 
 


6 kommentarer:

  1. Vi har precis våröppnat vår pool som vi haft i många år och är så himla nöjda med! Vi har en glasfiberpool från Spaobad som min sambo numera säljer pooler ifrån, på grund av att vi var så himla nöjda med just glasfiber! Ni kommer säkerligen också bli jättenöjda med ert val! Och som sagt det är det bästa man kan göra att skaffa sig pool, för oss finns numera inga dåliga somrar!
    Kram! snart ses vi!
    Helena

    SvaraRadera
  2. Lyx med pool! :-) Självklart ses vi på lördag, jag är pepp! :-) Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag känner mig också lite modig som vågade anmäla mig. Lite läskigt är det allt, men så roligt det ska bli!

    Ha det fint!

    SvaraRadera
  4. Så härligt med pool:))) Vår är 8x4 men vi fick poffa bort mycket sten/berg för att klämma dit den + ett däck. Men vi är nöjda. En lite oas vid huset och garaget. Har lite svårt med det där piffandet ute bara:))
    Japp på lördag ses vi Linda, skall bli såååå kul. Vet inte när vi åker men vi har bara 2 timmars färd till hufvudstaden. Stor kram Anne

    SvaraRadera
  5. Så mysigt att träffa dig i helgen! Vilken dag det blev. Vart ganska trött av alla intryck bara :) hoppas vi ses snart igen! Kram Nilla

    SvaraRadera
  6. Så där hade jag också kunnat tänka mig min trädgård.
    Väldigt trevligt att träffa dig i helgen, med vårt långa tonårssnack :)
    Nu är jag full av inspiration efter helgens alla skratt, hoppas du känner detsamma. Ha en fin start på veckan.

    kram kram Malin

    SvaraRadera