söndag 11 mars 2012

Boktips...

Läser just nu den underbart spännande fortsättningen på Camilla Läckbergs serie om mord i Fjällbacka. Man får genom hela serien följa polisen Patrik Hedström, och hans kollegor som jobbar på den lilla lokala polisstationen. Poliserna får det ena mordet efter det andra på halsen att lösa. En del är nya och en del gamla som dyker upp. Man får samtidigt följa med i Patrik Hedströms familjehistoria där han är gift med författaren Erika som mer än gärna rotar i historierna på egen hand på jakt efter uppslag till nya böcker.

Böckerna är fantastiskt fängslande och jag har svårt att lägga dem ifrån mig. 
Jag gillar verkligen att man vid sidan av de mystiska mordhistorierna får lära känna Patrik och hans familj och ta del av dess hemligheter och historia. På så sätt får alla böckerna en röd tråd och man vill läsa nästkommande bok både för en ny spännande mordhistoria men också för att få veta hur det går för familjen.


Den senast, Änglamakerskan, är jag mitt i och det är en tragisk och mystisk familjehistoria som byggs upp och man har ingen aning om hur den kommer att sluta. Allt är bara spännande och mystiskt. Visst är det härligt!!!

Söta Camilla Läckberg som kan fängsla som få...

Nu ska jag återgå till mysterierna i Fjällbacka.

Vi ses!

//Linda

1 kommentar:

  1. Gillar att fängslas så där av böcker. Läckbergs är bra! Nu är det länge sedan jag läste något. Det går i perioder!

    //Linda

    SvaraRadera