lördag 1 september 2012

Plocka in nytt...

Så fick vi ännu en sommardag med skön värme och solsken. Hur härligt är inte det, jag njuter så mycket jag kan.
 
Tog en tur till blomsteraffären och inhandlade lite nytt till fönstren. Hur fint vädret än är så har höstkänslorna ändå grabbat tag i mig och nu vill jag boa in mig. Sakta men säkert plockas filtar, fårskinn och annat fram som skapar en mysig känsla inför mörka, kulna kvällar.
 


 
I veckan damp nya Sköna Hem ner i postlådan och den var verklign fylld av inspiration. Nu kliar det i fingrarna att göra om och göra nytt här och var i hemmet. Först ut blir badrummet på vår övervåning som ska göras om från grunden. Hujedamig, jag avskyr byggdamm med det är väl bara att stå ut om man vill att det ska bli fint...
 
Nä, nu blir det till att dyka ner i solstolen en stund till. Bäst att passa på för inom kort kommer den att packas in i förrådet för vintern.
 
Fånga dagen!
 
Kram

3 kommentarer:

  1. Här passas det också på att njutas av solen! Helgen har bjudit på mycket sådant :)

    Kram Ester

    SvaraRadera
  2. Visst är det härligt med kvällar, ljus och varma plädar.
    Vilken skön känsla att köpa hem nya blommor. Ny kraft och energi som får plats.
    Själv ska jag iväg och hsndla blommor. Allt dör på sommaren här inne hos mig.

    Kram linda

    SvaraRadera
  3. Jag njuter av dina fina bilder Linda. De förmedlar en sådan skön känsla. Höstmys.

    Tack för all omtanke och värme hos mig. Det betyder så mycket och lägger sig som bomull kring hjärtat. Tack.♥

    Ha en fin helg.

    Kram Lotta

    SvaraRadera