onsdag 29 februari 2012

Tänk vad viktigt det är att se varje dag som en gåva och aldrig ta livet för givet. Ofta måste jag dra i handbromsen och stanna upp när jag märker att jag är för långt in i framtiden och planerar. Det är så lätt att tänka sen, sen, men vem vet hur livet ser ut då? Det är ju nu vi alla är friska och mår bra, det är ju nu livet är här. Sen kommer sen och det får vi ta då. Det är så viktigt att leva här och nu och göra något speciellt och fint av dagen som är idag. Det låter kanske klyshigt men det är ju så sant, eller hur?



Imorgon ska jag göra något fint för min familj för att visa dem hur betydelsefulla de är för mig, kanske kramas lite extra, kanske säga något fint till var och en av dem, kanske se till att vi gör något tillsammans, kanske alltihop på en gång, vem vet? Jag ska iallafall göra dagen till en bra dag och nästa likaså och nästa och nästa....

Livet är underbart och jag är så glad för dem jag har runtomkring mig! Alla som borde finnas runt mig gör tyvärr inte det och sorgen över det bär jag med mig hela livet...

//Linda

1 kommentar:

  1. Hej Linda,
    Tack för dina snälla ord om min trädgård. Så roligt att du lämnade en hälsning så jag hittade till dig. Välkommen in i blogg världen.
    Nä alla i ens omgivning uppskattar inte livet som man själv gör, har själv en släktning som....ja inte gör vårt liv speciellt lätt.

    Kram Anna

    SvaraRadera