fredag 25 december 2015

Julledigt och blogglust




Julen 2015. En grön, mild jul. Och blåsig.

Vi samlades i vanlig ordning här hos oss i det numera vita huset. Ja, sedan jag skrev senast har hela huset med garage och allt skiftat färg. Från gult.

Jag älskar att ha julkalas. Att vara hemma och bjuda in, lite stressigt men kul. Vi har i och för sig knytis så jag behöver inte fixa precis allt och det är skönt. Men dukningen fixar jag. 

Blandar gammalt och nytt. Lite rött, lite grönt och lite mässing. Gamla tomtar, loppisfynd och Skultuna. Ljusslinga och massor med levande vita och röda ljus. Fint så. Jag blev nöjd.



I juletid faller jag alltid tillbaka på det klassiska. Tänker mig vitt men landar i det röda. Vet inte varför  men så blir det. Likaså maten. Samma lika varje år. Kanske något mer ibland men aldrig mindre. Viktigt att allt finns med.


Idag vaknade vi sent. Åt frukost sent och hasar mest runt här hemma i myskläder. Ledighet när den är som bäst. I eftermiddag ska vi till mamma och pappa och äta den traditionsenliga kalkonen. Så mysigt.



Som alltid när ledigheten kommer så kommer lusten till foto och bloggande tillbaka. Kameran har länge legat och samlat damm. Det jag lärt mig måste friskas upp igen. Har glömt en del av inställningar och så. Det kommer väl tillbaka, kanske är det som att cykla. Eller inte. 

Ha en fin fortsättning på julen!


1 kommentar:

  1. så himla fint! jag håller med dig, min blogglust har också fått sig ett uppsving på sistone! god fortsättning!

    SvaraRadera