söndag 12 augusti 2012

Lyckad jakt och sluttamp...

En långpromenad i skogen idag resulterade i ofantliga mängder med kantareller. Ofantliga mängder enligt mig som aldrig tidigare hittat mer än vad som rymts på en liten smörgås. Lyckades hitta två ställen i skogen där det fanns massor på ett litet område. Vilken lycka att titta ner och se hur det fullständigt kryllar av små gulingar runt fötterna. Tyvärr hade jag inte varit förutseende nog och tagit med mig något att plocka i så det blev till att använda tröjan som påse :)

Nu har vi precis klämt i oss varsin rejäl kantarellmacka jag och Lina, det är bara vi som gillar, men det gör inget för då får vi mer. Ändå finns det mer kantareller kvar så vi kan njuta i morgon med.




Eller, jag kan, Lina åker på läger till Böda på Öland en vecka från och med i morgon. Så tyst och tomt det kommer att bli. Jag avskyr när någon i familjen ger sig iväg och speciellt när det är långt bort. Det blir så tomt.

I morgon är dessutom sommarlovet slut och jobbet drar igång igen. Vart tog sommaren vägen?  Vad fort den gick, var det bara för att så många dagar regnade bort som den kändes så kort?

Nåväl, hösten är skön den med och vi har en massa kul framför oss så det känns ändå rätt ok.

Hoppas du får en fin vecka! 

//Linda

1 kommentar:

  1. Åh så härligt med kantareller, jag får verkligen höstkänsla, kram

    SvaraRadera