torsdag 9 april 2015

Morgonkaffe


God morgon!

Äntligen vaken efter en skön sovmorgon i min ensamhet. Barnen är ju som sagt iväg på sina håll och mannen jobbar idag. Men mitt lov varar ännu!

Aldrig hade jag trott att dagens första kopp med kaffe skulle bli så viktig för mig, men det har kommit smygande. Innan jag druckit denna blir inget vettigt gjort. Det ska vara en stor mugg med mycket mjölk i så är jag på banan.



Idag sitter jag dessutom i solen och dricker den. Så härligt!

Och tänk, snart kan man sitta ute på trappan, i solen, ännu mer härligt.

Idag blir det hårt arbete minsann. Golvet i vår hall ska skrapas och slipas. Hoppas jag lyckas, ytan är för liten för att man ska hyra en stor golvslip eller leja bort arbetet. Men det kommer nog bli ganska jobbit. Men, bara det blir fint så gör jag det gärna. Har precis bredspacklat väggarna och målat dem i en fantastiskt fin grå färg så nu är det golvet kvar sedan är jag klar.

Så, på med jobbarbyxorna!

5 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Men åååååå...åååååå..
    vilken liten goding ni ska få hem ♥
    Skaffa hund är det bästa vi gjort!
    Vilken underbar påsk ni haft såååå vackra bilder!
    Du är duktig!
    Nu blir du glad...
    Pollplåtarna är från en byggfirma. Jag kommer faktiskt inte ihåg om det var från ett plåtslageri eller byggfirma men ring båda och fråga om pris. Vi har flera sektioner som vi bara lägger omlott på varandra. tror de är ca 4.5x 1-1.5m större orkar man nog inte bära..;)
    Tror vi gav ett par tusen för dem.
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  2. Hallå där!
    Men åååååå...åååååå..
    vilken liten goding ni ska få hem ♥
    Skaffa hund är det bästa vi gjort!
    Vilken underbar påsk ni haft såååå vackra bilder!
    Du är duktig!
    Nu blir du glad...
    Pollplåtarna är från en byggfirma. Jag kommer faktiskt inte ihåg om det var från ett plåtslageri eller byggfirma men ring båda och fråga om pris. Vi har flera sektioner som vi bara lägger omlott på varandra. tror de är ca 4.5x 1-1.5m större orkar man nog inte bära..;)
    Tror vi gav ett par tusen för dem.
    Kram o ha en fin dag!
    Katarina

    SvaraRadera
  3. Go fm!!
    Lycka till med det idag:))
    Alltid skönt när det väl är gjort;-)
    Här ska städas, sen ut i solen o bara njuta:))
    O en sån kruka från Svenskt Tenn önskar jag mig med:))
    Har tänkt sätta ihop en liten Wishlist därifrån som tips till alla som ska köpa morsdagspresenter, mohahahhahahaha
    Man får ju inte vara dum, eller hur ;-)
    Kraaaam Anna

    SvaraRadera
  4. Skönt att ha lite egenstund på morgonen. Duktig du ska vara idag, nyfiken på vad det är för färg ni har målat? Jag letar efter en grå färg till väggen i vardagsrummet.
    Vad spännande med liten valp, så mysigt med de fyrbenta. Kram Suss

    SvaraRadera
  5. Hej Linda!
    Ja den där första koppen smakar riktigt gott!
    Duktig du är som ska fixa med golvet och har målat i hallen. Du får gärna visa bilder sen:)
    Jag ska väl inte klaga då jag slutade jobba för bara en vecka sedan och bebisen kommer senaste den 20 April då vi ska göra ett planerat kejsarsnitt (pga att han fixerat sig med rumpan ner). Men idag har det känns segt och vi längtar ju halft ihjäl oss efter vår lilla Knodd:)

    Ha en bra dag nu!

    Kram Sofi

    SvaraRadera