onsdag 30 december 2015

Solskenspromenad...

G.O.D  K.V.Ä.L.L

Ännu en skön ledig dag. Jag börjar vänja mig, såhär skulle jag nog gärna kunna ha det varje dag, alltid. Idag blev det en del fix inför morgondagen. Lite städning, lite presentfix till nyårsfestens värdinna, lite klädfix. Men, nu är allt under kontroll. Hittade en riktigt snygg klänning i vit spets på rean. Med svarta byxor, glittriga höga klackar och stora smycken kommer den nog att bli perfekt. Visar i morgon. 

Jag känner i hela kroppen att det är "dags att vända blad", Dags att summera det gamla och börja på något nytt. 2016 ska jag ta tag i min träning igen. Jag tappade farten nu i höst men vill verkligen komma igång igen. Jag vill även utvecklas och komma vidare i mitt jobb och jag vill hålla i med bloggandet. Tre saker att ta tag i och hålla fast vid. Det blir bra!




Igår var vi ute på långpromenad i Strömsbergsskogen med Elsa. En härlig tur i solen med kyla som bet i kinderna och fick snön att knarra trevligt under fötterna. Det enda som saknades var den varma chokladen, den glömde jag packa med. Typiskt, för det hade varit mysigt att fika på halva vägen.

Promenadstråket börjat vid Strömsbergs herrgård. Se och njut! Vilka hus...





 I en inhägnad kunde man se dessa två...



 Elsa älskar skogen.









Fin utsikt över vår lilla stad.



Nu är det dags att krypa ner under filten i soffan. En bra film skulle sitta fint nu... Får se om vi hittar något bra.

Ha en fortsatt fin kväll!

Kram

 Linda


5 kommentarer:

  1. Ååå så härligt!
    Avundas alla er som har snöö!
    Gott Nytt År!
    Kraaaaam Anna

    SvaraRadera
  2. Nämen oj!!!! Då var du precis i närheten av mig!! Bor ju här på Strömsberg :)
    Var bor du?
    Kram Åsa

    SvaraRadera
  3. Oh, what a beautiful dog. is it a springer spaniel ? we have two cocker spaniel ! Happy new year and warm greetings from Switzerland

    SvaraRadera
  4. Underbar dag ni haft!jag har nästan samma löften som du för 2016! Gott Nytt År! Fina du. Kram

    SvaraRadera
  5. Vilken härlig dag och så fina bilder. Söt hon är er vovve. Jag har också funderingar över vad jag ska ta tag i 2016 men jag har inga nyårslöften :) Önskar dig ett Gott Nytt År! Kram

    SvaraRadera